Dansk Regnbueråd

DRAG QUEENS & WOKENESS PÅ BØRNEBIBLIOTEKET

Jesper Rasmussen2 Comments

Drag queens på danske børnebiblioteker er faktisk ikke så overraskende, som man måske skulle tro. Bibliotekerne har nemlig nedsat arbejdsgrupper mhp. at udbrede LGBT-dagsordenen, det er ingen hemmelighed - og 'Drag Queen Story Hour' er blot et af de greb, der anvendes. Læs mere her:

I Dansk Regnbueråd ser vi det her som en del af et større kompleks af queer-aktivisme, som vi har alvorlige problemer med særlig ift. hvordan det påvirker børn og unge.

Det gjorde vi rede for i News & co. den 10. marts, 2023:

Vi køber ikke præmissen om at mere 'viden' om seksualiteter, kønsidentiteter osv. giver gladere og mere rummelige børn. Det giver tværtimod mere forvirrede og frustrerede børn.

Hvorfor bidrager drag queens på biblioteket fx til, som det påstås, at børn forstår 'at livet kan leves på mange måder'? Er en forståelse af den livsform - drag/mænd i kvindetøj - nødvendig eller befordrende for børns trivsel?

Eller handler det egentlig mere om, at nogle voksne med særlige livsstile, sexualiteter, kønsidentiteter, fetischer osv. har behov for at føle sig sete og accepterede? Det sidste er jo helt fint og forståeligt - men hvorfor skal børn indrages i det projekt?

Det undrer vi os over.

Hvorfor skal der generelt læsses 'forståelse' af woke-gestaltede voksensexualiteter, kønsidentiteter, fetischer osv. ned over børn helt fra børnehave over indskolingen til mellemtrin og op i udskolingen? Eller via folkebibliotekerne? Eller elektroniske børne- & ungdomsmedier?

Er det bevist at det formidlingsmæssigt er den rigtige måde at tilgå børnene på ift. sex, køn og krop? Der er intet, der tyder på at de trives mere af det - tværtimod. Kønsforvirringen blandt børn har aldrig været større, og pubertære piger har aldrig haft det sværere. Man kan bl.a. konkret konstatere en stigning på over 7000% siden 2014 i antallet af børn henvist til udredning for kønsdysfori på Sexologisk Klinik. Hvad skyldes den stigning mon?

Hvorfor ikke forholde sig til LGBT-issues i et barns liv, når der er en anledning til det? Fx hvis et barn i klassen har to mødre eller to fædre, og skal have klassen til fødselsdag. Så har det relevans ift. til barnets aktuelle tilværelse og giver derfor mening i forståelsen af samme. Eller hvorfor ikke vente med at tage snakken, når barnet bringer emnet op af almindelig nysgerrighed?

Vi skal naturligvis tale med børn om seksualitet, køn og krop - også i skolen - men i Dansk Regnbueråd mener vi, at der er et grotesk overfokus på LGBTQIA osv. ift. børn - og at LGBT-sagen de sidste 8-10 år har været grebet fatalt forkert an. Vi er overbeviste om at sagen står foran et sammenbrud, der vil få store, skadelige efterdønninger for LGBT-accepten i Danmark og resten af den vestlige verden, fordi vi ukritisk de sidste 8-10 år er gået all-in på den woke diskurs.

Det er Dansk Regnbueråds holdning, at det, der gøres ved børnene i disse år, gør direkte skade på dem. Naurligvis Ikke en enkelt drag queen-optræden på et børnebibliotek på Frederiksberg - men hele den tænkning, der ligger bag, er kønsideologisk drevet og dybt forkvaklet.

Det er en meget skadelig måde at drive regnbuesagen på i almindelighed, i forhold til børn og unge i særdeleshed. Der bliver en voldsom regning, der skal betales for dét.